neděle 3. března 2019

Jednosměrná jízdenka - Jay Formanová

Krimi román z prostředí prestižní střední školy v Berkshiru. Lee a Jack se podílejí na vyšetřování záhadného pádu studentky z okna a zmizení jejího spolužáka. Podaří se jim odhalit vraha nebo spočinou na mrtvém bodě?


Lee Smithová a Jack Hughes, dvě hlavní postavy, které nás budou provázet vyšetřováním pádu studentky Kayly a zmizením jejího spolužáka Ethana. 

Jack je váženým členem správní rady prestižní Berkshirské střední školy. Když tedy studentka Kayla vypadne za jednoho odpoledne z okna školní věže, požádá její otec Jacka o pomoc. I přes existenci dopisu na rozloučenou totiž nevěří, že se jednalo o sebevraždu. Domnívá se, dceřinu pádu někdo pomohl. 

Jack na žádost o pomoc zareaguje pozitivně a o výpomoc požádá také Lee. Ta momentálně pracuje jako redaktorka a většinu svého času tráví na cestách, jelikož zápisky z cest se staly tématem jejích článků. A co od ní vlastně Jack žádá? Přestěhovat se na berkshirskou dívčí kolej a stát se její součástí. Zařídil, že bude pracovat jako dozor na chodbách. 

Rozhodnutí, zda Jackovu žádost přijmout je pro Lee to nejtěžší v životě. Právě v prostorách této školy byla v době svého studia šikanována a ponižována. Nabídku přijala, ale v zápětí hořce zalitovala. Mrtvá studentka byla dcerou její úhlavní nepřítelkyně. 

V první řadě musím položit otázku: Proč proboha Jednosměrná jízdenka? Celou knihu jsem čekala nějaký zvrat, situaci nebo alespoň pár řádek, které by mi tu nejasnost objasnily. 

Prvních 100 stran románu bylo ve své podstatě o ničem. Nudné čtení, při kterém jsem nevědomky dokonce přeskakovala řádky, ke kterým jsem se po tom, co jsem si to uvědomila, musela vracet. 
50 stran bylo věnováno Jackovu úrazu způsobenému automobilem bez řidiče, který zřejmě se samotným vyšetřováním souvisel. Dalších 50 stran zabralo přemlouvání Lee.

Zlom pro mě nastal ve chvíli, kdy se Lee dozvěděla, že Kayla byla dcerou Eriky. Od té doby kniha nabrala spád a mě čtení začalo bavit. V pozadí jsem od začátku cítila milostný příběh a domněnka se potvrdila. Lee a Jack si nebyli lhostejní, jejich vztah je však poznamenán něčím z minulosti. 

Samotné vyšetřování mi přišlo lehce přitažené za vlasy. Nedokážu si představit, že by policie v jakémkoliv státě povolila účast civilních občanů na vyšetřování vraždy, nechala je dotýkat se důkazů atd., tolerovala zatajení klíčových důkazů, jako jsou videozáznamy atd.Lee a Jack mohli v tomto příběhu v podstatě cokoliv a to mi trochu vadilo. 

Knihu bych doporučila nenáročnému čtenáři, který má rád detektivní příběhy. Uspokojí dle mého názoru spíše ženy, a to vzhledem k milostné lince, která sice není nijak výrazná, ale mužského čtenáře by mohla rušit. 

Počet stran: 358
Autor: Jay Formanová
Rok vydání: 2018

Moje hodnocení: **** / *****



Žádné komentáře:

Okomentovat