středa 23. ledna 2019

Zničím Tě a vezmu si co je mé - Jane Lythellová

Žárlivost, lež, intriky. Tři hlavní složky psychologického románu o milostném trojúhelníku, ve kterém figuruje ONA + ON + ONA. Jaká tajemství skrývá uzavřený Marcus a chladná Heja?

Psychologický román, postavený na minulosti. Příběh je psán z pohledu dvou žen, Kathy a Heji.

Kathy je maminkou malého Billyho, manželkou čím dál více tajemného Marcuse a zároveň šéfredaktorkou oblíbeného časopisu o architektuře. Pod jejím vedením pracuje také Heja. Chladná, nepřístupná, kolektivu se spíše stranící. Jediné, co o ní spolupracovníci vědí je, že pracovala dříve ve Finsku jako slavná televizní moderátorka. Proč ale tak najednou opustila svět kamer a stala se obyčejnou redaktorkou, byť oblíbeného a prestižního časopisu?

Marcus dříve žil též ve Finsku. Kathy se ho tedy jednou mezi řečí zeptá, zda ji náhodou nezná? Manžel ale z daného tématu ladně vybruslí a Kathy již více nepátrá.

Věci však nejsou tak jednoduché, jak se zdánlivě jeví. Heja se s Marcusem nejen zná, Heja ho stále miluje a udělá vše, aby ho získala zpět.

Po přečtení anotace jsem čekala kvalitní thriller o stalkingu. Bohužel jsem byla zklamaná. První polovina knihy mě absolutně nebavila a do čtení jsem se musela vyloženě nutit. V jedné chvíli jsem byla rozhodnuta se čtením skončit a vzít si jinou knížku na zlepšení nálady. V té době jsme byli u manželových rodičů na víkend a já žádnou náhradní neměla. Nezbývalo nic jiného než jí dát druhou šanci.

Zhruba po 130 stranách nastane očekávaný zvrat a dojde k odhalení. Od té chvíle děj dostává spád a mě se konečně podařilo začíst. Další zklamání přišlo na konci. Ten byl podle mého zbytečně rychlý a autorka si s ním mohla dát více práce. A chování Marcuse? To mě přímo odrovnalo a doteď nevím, co si o něm myslet? Bylo jeho vyřešení situace vlastně kladné nebo záporné?

Pokud jste tuto knihu četli, budu ráda za vaše postřehy a názory do komentářů.

Počet stran: 286
Autor: Jane Lythellová