pondělí 14. ledna 2019

Vězněná - Pavel Renčín

Vězněná. Thriller inspirovaný skutečnou událostí československé historie. Napětí, strach a scény, ve kterých by se vás krve nedořezal. Pokud se v tomto žánru nacházíte, potom by ve vaší knihovně tento počin Pavla Renčína neměl chybět. 


Vězněná se u mě ocitla díky Klubu vrahů, který mě mimořádně nadchl. Svou zásluhu na tom mělo také neskutečné množství pozitivních recenzí a komentářů, které jsem na různých knižních serverech objevila.

V tomto temném thrilleru, který bych já označila spíše už za horor se ocitáme v období poloviny 20. století. Domovinou nám téměř po celých 236 stran bude šumavské pohraničí.

Sledujeme zde dvě dějové linky. 

První je linka středoškolského učitele Martina Drásta. Martin už nějakou dobu trpí nočními můrami, děsy, výpadky paměti a výbuchy agrese. Díky jeho psychickým problémům je propuštěn ze školy, kde učí český jazyk. Vydává se na Šumavu. Proč ale? Co ho tam táhne? 

Druhá linka patří Máje, dívce chodící do skauta, dívce mající kamarády, dívce milující své rodiče. O to vše má ale jednoho dne přijít. Rodiče ji posílají vlakem na prázdniny na Šumavu, kde ji má na nádraží čekat jistý pan Šváp. Za pár dní prý dorazí za ní. Máje je Šváp už od počátku nesympatický a jde z něj strach. Její rodiče mu ale věří, a tak zatne zuby a vydrží do jejich příjezdu. Rodiče skutečně dorazí a Maruška zjišťuje, že nepřijeli na prázdniny, ale chystají se emigrovat. A Šváp jim má při tom pomoci. 

Jak souvisí tyto dvě dějové linky, pokud vůbec? Od záčátku jsem nechápala, jakou mají mezi sebou Mája a Martin vazbu. Zůstalo mi to utajeno téměř do samotného konce, i když dobrovolně přiznávám, že nejspíš nejsem nejbystřejší čtenář. Ti bystřejší si dají souvislosti dohromady možná mnohem dříve. 

Vězněná je pro mě spíše hororem. V anotaci je sice avizován temný thriller, ale já si myslím svoje. Horory mám ráda, vyrůstala jsem na nich. Vyděla jsem jich nepočítaně. V pubertě na VHS i následně na DVD nebo online. V knižní podobě jsem se ale doposud s žádným nesetkala a jsem ráda, že právě tato kniha byla pro mě tou první a její přečtení mohu hororovým nadšencům jen doporučit. 

A co vy? Četli jste? Byla tato kniha pro vás spíše hororem nebo thrillerem?
Počet stran: 236
Autor: Pavel Renčín
Rok vydání: 2015

Moje hodnocení:*****/*****


Knihu lze zakoupit na booktook.cz

2 komentáře:

  1. vězněná byla famózní, mrazivá a velmi velmi znepokojující. Zrovna čtu Klub vrahů a nemůžu si to vynachválit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já četla v obráceném pořadí a musím říci, že Vězněná i Klub vrahů jsou pro mě zatím dvě NEJ z tohoto žánru.

      Vymazat